För tre frukostar sedan satt vi på planet påväg till England!
Efter lite blaskigt kaffevatten och 40 minuters försening så var vi framme, och skulle börja checka ut vårat baggage när vi träffade en man som liknade Harry Dunne i filmen Dum Dummare. Men trevlig var han iallfall!... även om han mestadels gnällde över hur några andra män stog iväg så att han inte såg när hans baggage kom ut på rullbandet (utcheckning).


när vi hade åkt med tunnelbana till ett ställe som heter "Kings-Cross" (niharsäkertingenaningomvartdetligger,sådetspelaringenrollomjagskriverdet), så var det dags att äta något...
sagt och gjort! Klara högg första bästa Café, och vi började plocka på oss saker (mat) som vi skulle äta.

När vi sedan kom fram till Kassan så sa Kassörskan: "det blir 8,6 Pund", varpå jag nickar och gräver lite i plånboken... och inser att jag inte har en aning om hur mycket dom olika mynten är värda!
Det blir lite pinsamt, och jag räcker istället fram alla mina mynt (blandade med Svenska och Euro) till kassörskan som plockar ut 8,6 pund...

Sen åkte vi tåg, och kom fram, och träffade Jonas (pastorn), och åkte till huset (hos Paul & Rae), och pratade och sov och sånt... blablabla


Jag sitter och skriver detta under dagens bästa timme... Nämnligen timmen då elementen är påslagna och det är såpass varmt i huset att jag för en stund kan ta av mig min numera "innejacka".

Elementen reguleras nämnligen statligt i England, och är bara påslagna 1-2 Timmar/dag
(och isoleringen runt fönster etc. är urkass)


Bilder kommer att läggas upp för dom som är intresserade av sådant, men inte idag... för nu är det Pizza-dags!

//Adam (duvet... den där långa biffiga killen som även kallas Åstol, Lill-melle eller Adamis)





5 kommentarer

adam

18 Feb 2014 00:58

Jag glömde dagens Quote, som kommer ifrån fröken Hurtig:

"det är så fuktigt på morgonen så att mina böcker böjer sig... jag är så fascinerad"

//adam

Anonym

18 Feb 2014 12:05

Kul inlägg! Ni verkar ha det riktigt bra där borta! :D Ha det gott och ta hand om er! :) kram!
/Du vet.. Den där inte så långa eller biffiga tösen, som även kallas Vickepick, Vickelivire, Vickan eller Vickelivickan.

En hårig broder

22 Feb 2014 17:41

Kära Adam.
Jag tänkte raka mig idag, men rakapparaten ville inte avlägsna min behåring i samma sälla mak som den brukade, och efter bara nån minut drog den sin sista suck...
"Dags att köpa en ny"- tänkte jag.
Men så upptäckte jag att någon *host* du *host* hade norpat ett batteri...
Jag blev ju något förvånad måste jag ju medge.
Nyttjar du det som reservbatteri till din egen apparatur eller har du bara prankat med mig o gömt det nån stans?
Det hade varit kul att få tillbaka det igen så jag kan genomföra en rakning utan att behöva ladda halvvägs ;)

adam

27 Feb 2014 18:05

Till HERR En hårig broder

Att ni har blivit utsatt för beskrivna brydsamheter gällande att Fjärma Hår, kan jag endast beklaga.
Samtidigt vill jag hävda att det icke skulle falla mig in att på beskrivna sätt driva gäck med er, genom att fördölja apparaturens batterier!

Intet heller har signerande tillskansat sig vederbörandes batterier för egen tillämpnings skull!

Herrn får nog desvärre söka lyckan på annat håll...


Mvh Adam

En än mer behårad broder

02 Mar 2014 17:42

Käre Adam

Innehar den vederbörande i sin ägo en apparatur som innehar en defekt i form av ett divergerbart yttre?
Av denna eventualitet föreligger att en förväxling kan ha skett p.g.a en smärre fadäs.

Undertecknad vill på intet sätt klandra vederbörande, och ber om överseende för eventuella olägenheter.

Mvh
En hårig broder

Kommentera

Publiceras ej